Leadscoring – et vigtigt værktøj indenfor intern marketing

22dsa11

Hvis du arbejder inden for marketing, så har du nok hørt om leadscoring før. Det kan dog være, at du ikke er helt sikker på, hvad der er, eller hvad det bruges til. Det er en god idé, at vide hvad der er og hvad det bruges til, da det kan være til en stor hjælp, når det gælder den interne marketing i virksomheden. Dog er der ingen grund til bekymring, du kan nemlig få svaret på hvad det er lige her.

Hvad er leadscoring?

Hvad er leadscoring så? Helt simpelt er leadscoring et pointsystem, som bliver sat op for at opsample point baseret på dine kunders (eller leads) handlinger. Der bliver opsat et target score, som der bliver samlet point til, dette kan være lige det du ønsker f.eks. 50, 100, 150 eller noget lingende. Når der er blevet samlet nok point til at nå denne target score, så kan der ske forskellige ting.

Du bestemmer helt selv hvad der skal ske, generelt bliver du kontaktet, når denne target score er nået, så bestemmer du hvad der skal ske bagefter.

Hvad bruges leadscoring til?

Leadscoring bliver brugt til at fortælle hvor langt dine kunder er i deres handel. Det bliver brugt til at vise om dine kunder er klar til at færdiggøre en handel, men de viser også hvad de er interesseret i. Dette gør det noget nemmere for dig at skulle færdiggøre en handel med kunden. Du har nemlig de vigtigste informationer, og det er derfor nemmere for dig.

Alt dette falder under intern marketing, da dette kun foregår mellem dig og kunden, og derved gør det til en mere intern handel. Det er godt at kende til leadscoring, det vil gøre dit arbejde inden for marketing noget nemmere.